יום רביעי, 19 בספטמבר 2018

הצופה לבית ישראל: מהי תורתם של הרבנים האשכנזיים?

תורת ישראל אינה דוחה יהודים; מהי תורתם של הרבנים האשכנזים שבשמה רומסים את כבודנו חדשים לבקרים. הגיע הזמן לקבל בחזרה את כוהננו ואת שירותם.
לכאורה היהודים הספרדים והיהודים האשכנזים יונקים מאותה תורת משה וישראל. אולם בעוד שהראשונים מכירים ביהדות אתיופיה, אחרונים דוחים אותה. אף שיכולות להיות מחלוקות בסוגיות הלכתיות בין הזרמים היהודים השונים, מחלוקת תהומית בשאלת זהות יהדות כמו זו של קהילת בית ישראל, לא נצפתה מעולם.
לפיכך אנחנו צריכים לחפש את הגורמים לדחיית יהדות אתיופיה ממקורות ההשפעה אחרים. הדעת נותנת כי הרבנים אשכנזים דוחים את יהדות אתיופיה, לא משיקולים הלכתיים מובהקים, כי אם מתורת הגזע המערבית, למרבה האירוניה, הם עצמם היו הקרבנות הראשים שלה. אחרת, איך אפשר להסביר את העובדה שדוחים לא רק את היהודים האתיופים שהגיעו ראשונים לישראל וסירבו להתגייר, אלא גם את היהודים האחרונים שעברו השבה ליהדות בכפייה, שבגין תהליך הגיור זה נבתנה חומה חוצצת, חומה בלתי עבירה, בינם לבין אחיהם.
הואיל והזרם החרדי האשכנזי דוחה את יהדות אתיופיה, משפיל ומבזה את חבריה חדשים לבקרים. אנחנו חייבים לזנוח את ניסיונות ההשלתבות שלנו בעולם הלכתי הרבני, וללכת בדרך הדתית המסורתית בית ישראלית ששמרה אותנו במשך שנים רבות. אחד הפחדים הגדולים של המדינה הוא האפשרות שנדבוק במסורת שלנו. התבדלותנו לא רק תדרבן את המדינה לאלץ את המוסד הרבני הגזעני לשנות את עמדתו המפלה כלפינו, אלא תיצור לנו נקודת מוצא משופרת לשימור מורשתנו היהודית האותנטית ולהכלתנו בקהל היהודי ובזהות היהודית.
כדי להשיג יעד נעלה זה, אנחנו בני הקהילה, בלי חלוקה פנימית - פלשמורה, בית ישראל, אמהרים, טיגרים, קסים, רבנים - לקבל ביראת קודש את כוהנינו, ואת שירותם מיום הלידה ועד המוות, ולחדול לרדוף אחרי הרבנים המטילים ספק בזהותנו, משפילים ומבזים אותנו חדשים לבקרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

השפעותיו המאוחרות של הקולוניאליזם האיטלקי באתיופיה

  מאמר שלישי בסדרה ( מאמר ראשון ; מאמר שני ) האתיופים החל ממנהיג  רם המעלה וכלה באזרח הפשוט ביותר, יודעים לספר כי אתיופיה היא המדינה העצמא...